DPF filteri - objašnjenje
Postoje različiti tipovi DPF-a, ali svi zahtevaju određenu količinu regeneracije da spaljuju naslage čestica koje su filtrirali iz izduvnog toka. Odnosno, automobili koji su redovno na dugim putovanjima mogu spaliti depozite u DPF-u, ali automobili koji prelaze kratke relacije su u većoj opasnosti od blokiranja, pa je samim tim ovakvim vozilima češće potreban servis DPF filtera.
Skoro svi automobili sa DPF-om imaju sistem za merenje pritiska koji prati pad pritiska preko samog filtera. Ako izlazi izvan granica, onda vozača upozorava svetlost na kontrolnoj ploči.
Ako ignorišete ovo bez pomoći regeneracije DPF-a, doći će do pada performansi jer softver za upravljanje motorima ima za cilj zaštitu motora od oštećenja ograničavajući tako brzinu na kojoj će se voziti, pa tako i opterećenje koje motor može sa održi. Povedite računa: obraćajte pažnju na znakove, ako se automobil kontinuirano vozi sa blokiranim DPF-om, moguće je da će doći do mnogo skupljih oštećenja motora. Za ispravno čišćenje DPF filtera on se mora ukloniti iz vozila i podvrgnuti posebnom postupku čišćenja.
U zavisnosti od automobila i defekta, možda je potreban novi DPF, koji nije jeftin.
Većina vozača može sprečiti bilo kakve probleme sa DPF-om uz malo napora. Zaista, oni koji provode dosta vremena vozeći malo većom brzinom na autoputu, uopšte nemaju razloga za brigu. To je idealna situacija za "pasivnu" regeneraciju DPF-a i trebalo bi da ga održava otpušenim. Oni koji imaju dizel automobile sa DPF filterima i koriste ih isključivo po gradu ili pretežno na kratkim ili nisko-brzinskim stepenima prenosa, su u najvećoj opasnosti od pojavljivanja probleme sa DPF-om, tako da povremeno treba da provozati svoje vozilo na dužu, a po putu koji dozvoljava i bržu vožnju na svakih nekoliko stotina kilometara, koristeći niže brzine nego što je normalno za održavanje broja obrtaja motora pri većim obrtima.
Karakteristika ovih filtera jeste u tome što za njihovo čišćenje nije potreban odlazak u auto servis. Njihova prednost jeste u tome što bi trebalo da se regenerišu sami, ali problem nastaje kada su kratke relacije u pitanju i kada auto nema dovoljno prostora i brzine da bi došlo do čišćenja filtera. Softver automobila sam započinje čiščenje dpf filtera, ali tek nakon pređenih bar 200 km. U takvim situacijama proces čišćenja započinje sam od sebe, ali ako auto vozite samo po gradu ili na kraće relacije, onda se softver ne aktivira i nastaju problemi.