Ako vam je automobil novije generacije i zadovoljava kriterijume euro standarda, onda bi trebalo da znate koji su to osnovni problemi zbog kojih vam vaš član porodice može zadati glavobolju. Naime, većini vozača se često u vožnji dešava da auto počne da trza. Ako se performanse automobila same pogoršavaju, a Vi ne znate zašto i ako Vam se kola sporije kreću, onda bi trebalo da posetite servis DPF filtera.
I šta onda? Prva pomisao jeste koliko će to sve da košta, je li u pitanju neki ozboljniji kvar i koliko ćete dugo biti bez kola?
Mnogi naši vozači ni ne znaju da se čišćenjem DPF filtera vraća skoro u potpuno novo stanje, jer kada se prečiste komponente filtera on postaje skoro kao nov. Takođe, treba dodati da samo čišćenje ne košta puno, ali sve zavisi od servisera.
Kada se ustanove simtomi, kvar može biti ubrzo dijagnostifikovan. Najčešći razlozi zbog koje automobil trza tokom vožnje, ide sporije ili zbog koje je došlo do kvara turbine jeste začepljenje DPF filtera. Iako svi automobili novije generacije imaju instaliran softver koji sam započinje proces regeneracije filtera kada dođe do povećanja temperature, nekada ovaj proces izostane.
Ukoliko putujete na duže staze, softver nakon pređenih 150-200 kilometara počinje sa procesom sagorevanja čađi i pepela nakon čega filter radi normalno. Međutim, kada se softver ne aktivira nekoliko puta, onda kreću standardni simptomi. Trzanje, usporavanje automobila sigiran je znak da mora da se poseti auto servis.
S obzirom na to da većina proizvođača dpf filtera smatra da nema potrebe filtere održavati, praksa je pokazala suprotno.
Prednost koju ovi filteri imaju upravo je u tome što mogu da se čiste i po nekoliko puta.
Najčešće začepljenje filtera nastaje kada ne vozite na duge staze nego su u pitanju gradske vožnje i kraća rastojanja.